18 grudnia 2007

Obraza rozumu

A. Zybertowicz przegrał w pierwszej instancji proces z A. Michnikiem.
To fakt, Michnik (wg mojej wiedzy) nigdy i nigdzie nie użył związku myślowego następującej treści: "... ja tyle lat siedziałem w więzieniach to teraz mam rację ...". Ale użycie zwrotu " ja wtedy byłem odważny to teraz nie muszę ..." (oba cytaty z pamięci w związku z tym niewątpliwie dosłowne nie są, ale oddają sens) , jest w moim pojęciu synonimem tego pierwszego cytatu, w dodatku wbrew pozorom dużo bardziej emocjonalnym.
Jeżeli sędziowie tego nie dostrzegają to jest to obraza rozumu. A jest to tylko jeden cytat z opusów Michnika.
Jak się Zybertowiczowi będzie chciało, to niedługo możemy mieć na rynku kolejną książkę tego samego typu co "Michnikowszczyzna ..." Ziemkiewicza. Dlaczego, ano dlatego, że Zybertowicz będzie musiał pozbierać trochę materiałów do kolejnej rozprawy z Michnikiem, a dokładnie w tym samym mechanizmie Ziemkiewicz napisał swoją książkę - zbierał cytaty do rozprawy sądowej.

Brak komentarzy: