10 września 2007

Pawlik Morozow

Długo szukałem właściwego porównania i właściwego określenia postawy jaką zaprezentował A.Kwaśniewski w słynnym wywiadzie. Różni komentatorzy i blogerzy używali wzniosłych haseł o zdradzie i targowicy. Wszystko to prawda, ale według mnie pierwotnym źródłem tego co zaprezentował A.Kwaśniewski jest postawa Pawlika Morozowa.
Donosicielstwo i podsrywanie innych to stos pacierzowy socjalizmu, i/lub komunizmu, nie wnikajmy w szczegóły. Bez donosicielstwa socjalizm nie jest możliwy w żadnym kraju i w żadnej formie. A donosicielstwo opiera się na strachu. Stąd prosty wniosek, że socjalizm opiera się na strachu. Oczywiście donosiciel zawsze donosi w tym kierunku, który aktualnie uważa za korzystny dla siebie. Czyli wybiera sobie, lub ktoś go zmusza taką lub inną metodą, aby pracował dla strony "silniejszej" i dającej szanse na dorwanie się do "konfitur" lub zachowanie aktualnego stanu posiadania.

Piotr Semka pisał kiedyś w “Rzepie”: "Kiedyś, w 1918 roku, w imię ochrony interesów klasy robotniczej polscy komuniści w Warszawie zrywali godła odrodzonej Polski pod hasłem >precz z białą gęsią<".

Teraz ci sami ludzie, mentalni spadkobiercy Pawki Morozowa bojąc się utraty swoich wpływów podsrywają legalne władze RP u "silniejszych". Czego i kogo się boją to już z grubsza wiadomo. Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że gdyby nie włazili na świeczniki i nie starali się udawać "autorytetów moralnych" to nikt by się nimi nie zajmował, ponieważ mając 45 lat zacofania gospodarczo - technologicznego wszyscy w Polsce mieliby co robić przez najbliższe 30 lat aby wyjść na prostą czyli dojść do poziomu życia jaki jest uważany za normalny w krajach wysoko rozwiniętych.
Na swoje nieszczęście wleźli za wysoko - to teraz upadek będzie bardzo dotkliwy.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Pawlik Morozow: Chłopiec, który podczas przymusowej kolektywizacji wsi w ZSRR (1932 r.) wydał własnego ojca organom OGPU. Został za to zabity przez wieśniaków. Władze uczyniły zeń bohatera narodowego, wzór do naśladowania dla wszystkich radzieckich dzieci.

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

I kwach robi to dla tych samych.
Pomógł nam Miller- co za paradoks.
Będąc czepliwym , może o tym nie wiesz, ale zawsze mówiło sie Pawka, tak go nazywali w tym opowiadaniu.
Ale alegoria bardzo dobra, podobnie jak ze smokiem.Czy czytałeś opinię Rybińskiego w Dzienniku, chyba z przedwczoraj(jest w opiniach), można sie nabawić bólu brzucha ze śmiechu. Ma rację
A z Visual.. dziwne, bo ten adres gazeta itp. nie gubi pakietów, ale inne IP gubią i piszą o firewallu.
Pzdr.

Andrzej.A pisze...

Jeżeli dla takiego adresu jak www.gazeta.pl pakiety nie są gubione to znaczy, że problem nie leży po stronie Twojego komputera.
Podeślij mi taki adres to może będę mógł odpowiedzieć precyzyjnie o co chodzi. Ponieważ w takim przypadku ilość możliwych powodów dlaczego następuje gubienie pakietów jest praktycznie nieograniczona.

Anonimowy pisze...

Widziałeś jaki głupi tekst dzisiaj RAZ w Rzepie puścił?
Np:80.48.226.106
A zainstalowałem sobie ten darmowy Lite (na XP) mam dwa teraz pisze z98
i gubi wszystkie pakiety.Router mam Encore, sam go konfigurowałem do Neostrady,i do bramki i działa bd.

Anonimowy pisze...

A jeszcze chciałem Cię zapytać czy rozumiesz co robi Korwin łącząc się z Ligą i z Jurkiem. Jurka rozumiem- ortodoks więcej ceni własne zdanie niż realia, ale Korwin? Szkoda głosów , mógł startować z PiS

Andrzej.A pisze...

To jest pełny adres tego miejsca: host - 80 - 48 - 226 - 106.wyszkow.mm.pl

To jest najprawdopodobniej jakiś lokalny dostawca usług internetowych taki jak to często robią telewizje kablowe.
Jeżeli masz problem z tym gubieniem pakietów na XP to masz najprawdopodobniej wersję Home Edition i włączony domyślny firewall systemu windows i to właśnie to powoduje u Ciebie blokadę.

Anonimowy pisze...

Mam Media Center, czasem rozpoznawany jako prof, a firewall windowsa wyłączony. Ale taka informacje jak mi przesłałeś, tez znajduje.Czy masz tel.internetowy, ja mam EasyCall, działa dobrze wychodząc, czasem przychodzących nie odbiera, to chyba wina bramki.Ale w sumie b. dobre, do USA i wszędzie 6gr.